Myynnin muutosvoimat 2017

”Menestyvää yritystä ei pelasta mikään”, näin totesi aikoinaan eräs johtaja. Aika jyrkkä kommentti, mutta toisaalta tässä on iso viisaus takana. Jos tottuu ja tuudittautuu menestykseen, kasvuun tai markkinan hyvään imuun, eikä kehitä jatkuvasti ja katso mäen yli, on erittäin mahdollista, että yritystä ei pelasta mikään. 

Myymisen ja ostamisen maailma on muuttunut viime vuosien aikana erittäin paljon, ja kaikella todennäköisyydellä tämä muutos jatkuu edelleen. Muutostilanteessa yrityspäättäjät janoavat tarkempaa tietoa ja näkemyksiä eri toimialoilta, ja tästä syystä selvitimme johdon näkemyksiä tulevaisuuden muutosvoimista. Miltä myynti ja myynnin johtaminen näyttävät, ja mitkä ovat tärkeimmät kasvun avaimet tulevaisuudessa.

Tässä artikkelissa on kooste Myynnin muutosvoimat 2017 -selvityksemme tuloksista: esiin nousseet muutosvoimat, myyntitoiminnon kehittämisen fokusalueet ja vastaajien näkemyksistä, millaisella myynnillä ja myynnin johtamisella tulevaisuudessa menestytään. Artikkeli sisältää myös näkemyksemme muutosvoimien haltuunottamiseksi – ratkaisuja B2B-myynnille, kuinka kohdata ostamisen muutos. 

Tietoa Myynnin muutosvoimat 2017 -selvityksestä

Selvitys tehtiin vuodenvaihteessa 2016–2017, yhteensä 103 vastaajaa:

  • Yritys- ja liiketoimintajohtoa 45 %
  • Myyntijohtoa 36 %
  • Myyjiä 18 %

Näitä kysyimme Myynnin muutosvoimat -selvityksessä:

  • Myyntitoimintoihin vaikuttavat ulkoiset muutosvoimat
  • Tärkeimmät toimenpiteet, joilla pyritään vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin sekä tärkeimmät kehitysalueet tulevaisuudessa
  • 6 avointa kysymystä ja 36 väittämää.